onsdag 1 december 2010

Mitt liv som lärkträd

Mitt känsloliv är som ett lärkträd i full storm.
Vakna i morse och kunde för mitt liv inte ta mig upp ur sängen, kunde liksom inte komma på en enda bra anledning till att inte ligga kvar och hoppas på att med tiden förmultna och bli en del av det eviga kretsloppet.

Funderarde fram och tillbaka och kände att jag är ju ändå rätt förtjust i min lägenhet och det skulle vara trevligt att kunna betala hyran och bestämde mig sådeles för att gå till jobbet.
Katten hejade ivrigt på mig, då det börjat kurra ordentligt i hennes mage och hon bestämt att det var dags för ytterligare lite fulmat. (i hemlighet utblandat med äggula förståss)

Idag bestod mitt jobb av att köra två gympapass och  uppenbarligen så är jag en endorfinpundare av stor grad för här sitter jag nu.... Hemkommen, med kylen fylld av nyttigheter som jag handlade på hemvägen, tvätttid bokad och är rätt nöjd med livet...!!!



Puss och kramar

Inga kommentarer: