lördag 25 december 2010

God Yule

God Yule och vare välsignade tillönskar jag alla mina 80 besökare  =)

Yulen firades i glada häxors lag som seden bjuder den 21:e.
Det var en väldigt vacker ritual, en av de häftigaste jag deltagit i och jag är som alltid efter våra möten fylld av glädje, energi och framtidshopp.

Nu har årshjulet vänt och den vita gudinnan har fött fram solen.
vi lämnar det gamla bakom oss och går in i det nya fräscha.....

Har även deltagit i familjens julfirande och det var härligt att få vara bland nära och kära och vältra mig i mat, kärlek och lugn och ro.
Min tanke går dock till alla er som inte har det lika förspänt som jag och min familj, alla er som inte har ett hem, familj, eller er som har både hem och familj men dränker den i alkohol och misshandel.
Er ber jag mina Gudinnor hålla en extra hand över.

Min tanke går också till dej som förlorade din mor i veckan, du som har en tom stol vid julbordet...  jag känner mig nära dej, tänker att det kunde lika gärna varit vi som hade en tom stol i år.... men det var inte vi som stod på tur. Jag är tacksam för det.

Nu väntar sällskapsspel och rosévin

Var välsignade alla vackra själar därute!!



3 kommentarer:

Unknown sa...

om vi inte hade varit så sent ute , hade den 21 dec varit en perfekt dag för ett bröllop! Snart få vi ses..

kram

Unknown sa...

Kanske vill vara med i min tävling??

http://liljasvart.blogspot.com/2010/12/utmaning.html

Ett gott pris att vinna! ;)

Pixeljag sa...

Vilken fin blogg du har, med besöksräknare och allt! (Har försökt få dit det där eländet ett tag nu men jag fattar inte)
Hoppas du har det fint! / Alfons.